14 Şubat 2013 Perşembe

Anneliği Kolaylaştıran Ürünler – Roomba Robot Süpürge



Anneliği daha kolay hale getirmek mümkün. İşime yarayan, bana zaman kazandıran bazı ürünler var bunlardan biri de Roomba Robot Süpürge. Kullanmaya başlayalı iki ay oldu, bu sürede hem bana inanılmaz zaman kazandırdı hem de evim her zamankinden daha temiz. Temizlikçi çalıştırmayı sevmiyorum her işimi kendim halletmek hoşuma gidiyor bu yüzden böyle pratik aletleri buldum mu kaçırmıyorum. 
 
Robot süpürgeler genel olarak siz elinizi oynatmadan evinizi süpüren bilim kurgu filmlerinden çıkmış görünümlü aletler. Evde bir köşeye şarj aletini takıyorsunuz süpürge hep orada şarj halinde kalıyor istediğinizde düğmesine basıp temizliği başlatıyorsunuz veya saat ayarlıyorsunuz o saatte kendiliğinden çalışmaya başlıyor. Rastgele hareketlerle evi süpürüyor ve her noktadan üç kez geçtiğinde, temizlik tamamdır deyip yuvasına geri dönüyor.

Roomba’yı kullanmaya başladığımdan beri diğer süpürgeyi hiç çalıştırmadım. Roombayı her gün çalıştırıyorum üzerine de gün aşırı viledayla siliyorum yeterli oluyor. Evde kedi olmasına rağmen yerler tertemiz.  Kızım da emeklemeye başladı ya, evi ona hazırlamaya çalışıyorum  işte:) Bu arada öyle aşırı titiz bir insan olmadığımı da söylemeliyim. Benim bayıldığım bu temizlik seviyesi bazı anneleri kesmeyebilir tabii. Ben şimdilik gördüğüm artılarını ve eksilerini yazayım kendiniz karar verin:

      Artılar


  • Parmağınızı oynatmadan eviniz süpürülüyor (daha ne olsun aslında).
  • Elektrik süpürgesini gibi hantal değil küçük ve pratik, süpürgeyi çıkart-kaldır derdi de yok hep el altında.
  • Programlanabiliyor, yani siz evde yokken programladığınız saatte kendiliğinden açılıp temizlemeye başlıyor, bitirince de yuvasına dönüyor.
  • Şarjı biterse şarj ünitesine kendi dönebiliyor (yoruldum biraz dinleneyim der gibiJ).
  • Fırçalarla temizlediği için özellikle hayvan tüylerinde çok başarılı.
  • Yuvarlak olduğuna bakmayın yan fırçası sayesinde köşeleri de temizliyor.
  • Yere bir şey döküldü diyelim, tüm evi değil de sadece o döküleni temizlesin isterseniz “spot” tuşuyla sadece 1 metre karelik alanı süpürmesini sağlayabiliyorsunuz.
  • Uzaktan kumandasıyla isterseniz siz yöneterek de süpürebiliyorsunuz.
  • Yatak, koltuk altlarına rahatlıkla girebiliyor, halıların üstüne çıkabiliyor, 1-2 cm’lik eşikleri geçebiliyor, merdivenleri fark ediyor, düşmüyor.
  • Bir süre sonra evin haritasını daha iyi anlayıp daha etkin çalışmaya başlıyor.

     Eksiler

  • Toz haznesi küçük her temizlik sonrası boşaltmak gerekiyor
  • Ortalık çok karışıksa odanın haritasını yanlış anlayıp daha her yerden geçmeden bitirdim deyip yuvasına geri dönebiliyor.  Bu durumda tekrar çalıştırmak gerekiyor.
  • Bazı çok hafif yollukların üstüne çıkamıyor.
  • Öyle ahım şahım bir emiş gücü yok ortalama basit bir süpürge kadar emiş gücü var.
     Hangi modeli almalı?
Evcil hayvanı olanlar için 700’lü modeller en uygunu,  ben 760 modelini tercih ettim. IRobot her seride kendini geliştiren bir marka olduğu için yeni modelleri yani 600’lü veya 700’lü serileri tercih etmek daha mantıklı. Bu yüzden yeni alacaklara 500’lü modelleri tavsiye etmiyorum. 


1 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba, çok önceden yazmışsınız ama, siz hangi modelini kullanıyorsunuz ? Halıların üstüne çıkabiliyor mu ? Teşekkürler.